Netflix Games
+Dla firm streamingowych kluczem do sukcesu jest jak najdłuższe zatrzymanie subskrybenta. Netflix, jako pionier w tej dziedzinie, od lat wygrywa w utrzymywaniu widzów, którzy niechętnie rezygnują z abonamentu. A jak radzą sobie inni?
W Polsce Netflix zdecydowanie dominuje na rynku, a mimo że wiele konkurencyjnych platform próbuje przyciągnąć uwagę odbiorców, żadna z nich nie dorównuje mu w utrzymywaniu długotrwałego zaangażowania widzów. Co więcej, Netflix stale rozszerza bibliotekę o produkcje dostępne wcześniej tylko u konkurencji, co daje mu istotną przewagę.
Raport BB Media wykazał, że aż 55% użytkowników korzysta z Netflixa przez co najmniej dwa lata – 24% subskrybuje od roku, a 21% krócej niż sześć miesięcy. Warto przy tej okazji zastanowić się, jak długo korzystamy z Netflixa i jakie opinie mają nasi znajomi. Sam znam wiele osób, które korzystają z Netflixa dłużej niż dwa lata.
W zestawieniu najgorzej wypada Apple TV+, gdzie tylko 9% subskrybentów utrzymuje abonament dłużej niż dwa lata, 38% przez rok, a aż 53% kończy korzystanie już po pół roku. Powodem może być darmowy okres próbny, dostępny przy zakupie urządzeń Apple na trzy miesiące – co często nie wystarcza, by przyciągnąć widzów na stałe.
Portal Advanced Television przytacza podobne dane dla Paramount+. W Polsce jest on dostępny jedynie w okrojonej wersji przez SkyShowtime. 14% użytkowników trzyma się Paramount+ przez dwa lata i więcej, 38% przez rok, a 48% korzysta z usługi krócej niż pół roku.
Jednym z głównych powodów sukcesu Netflixa jest staż na rynku – działa globalnie od 2016 roku (na rynku amerykańskim od 2007 roku), podczas gdy Apple TV+ powstał dopiero w 2019 roku, a Paramount+ między 2021 a 2022 rokiem.
Netflix ma także imponującą bibliotekę tytułów, gdzie praktycznie codziennie pojawiają się nowe produkcje. Co więcej, Netflix oferuje aż dziesięć razy więcej treści oryginalnych niż Apple TV+ i 45 razy więcej niż Paramount+.
Swego czasu byłem sceptycznie nastawiony do Netflixa i zdecydowałem się na wypróbowanie Apple TV+. To naprawdę dobrze zrobiona i niedoceniana platforma – choć minusem jest dominacja anglojęzycznych produkcji z napisami. Jednak jakość tych treści naprawdę robi wrażenie.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Netflix to niekwestionowany lider serwisów VOD, ale czasami premier jest tam tak wiele, że właściwie…
Co za hit! Bardzo tani telewizor Philips 65 cali z Ambilight i Titan OS dostępny…
Wiemy już, kiedy film „Jedna bitwa po drugiej” z Leonardo DiCaprio trafi na platformy VOD!…
Nowy serial „Heweliusz” od twórców „Wielkiej wody” debiutuje na platformie Netflix. To poruszająca, pięcioodcinkowa opowieść…
Co obejrzeć w HBO Max? Jakie filmy i seriale warto teraz zobaczyć? Szukając odpowiedzi na…
Jeden z najlepiej ocenianych tytułów 2024 roku trafia wreszcie na konsole. Satisfactory, dotąd dostępne wyłącznie…