Disney i ITV właśnie dogadali się w sprawie współpracy. Hity z jednej platformy trafią na drugą i to już za chwilę. Na liście m.in. „The Bear”, „Love Island”, „Andor” i „Mr Bates vs The Post Office”.
Od 16 lipca na platformach Disney+ i ITVX pojawią się specjalne zakładki z wybranymi treściami drugiego serwisu. Disney nazywa to „A Taste of ITVX”, ITVX daje z kolei „A Taste of Disney+”. Brzmi jak zabieg PR-owy? Być może. Ale dla widza oznacza to więcej dobrych rzeczy do oglądania, bez konieczności zakładania nowego konta.
- Co oglądać w Disney+? Najnowsze premiery na lipiec 2025 roku
- Mutanci w Marvelu? Ten serial może być początkiem rewolucji
Disney+ i ITVX łączą siły. Widzowie zyskają dostęp do nowych hitów
To nie jest jednorazowy zastrzyk promocyjny. Obie strony zapowiadają, że zestaw tytułów będzie regularnie aktualizowany. A to sugeruje długofalową współpracę, a nie chwilową wymianę grzeczności.
Dlaczego w ogóle do tego doszło? Disney i ITV chcą dotrzeć do nowych grup odbiorców. I wygląda na to, że dogadali się nie tylko co do treści, ale też co do reklam. ITV odpowiada za reklamy przy tytułach Disney+ na ITVX, natomiast Disney obsłuży reklamy w zakładce ITVX na Disney+ (dotyczy wersji z reklamami).
Co konkretnie znajdziemy na obu platformach?
Na Disney+ pojawią się tytuły, które do tej pory były dostępne tylko w ITVX. Wśród nich:
- Mr Bates vs The Post Office – hitowy dramat, który poruszył całą Wielką Brytanię,
- Spy Among Friends – klimatyczny thriller szpiegowski,
- Love Island – nie trzeba przedstawiać,
- Popularne brytyjskie seriale jak Endeavour, Vera, czy Karen Pirie (sezon pierwszy),
- Rozrywkowe propozycje, np. The 1% Club czy Price of Perfection z Olivią Attwood.
Z kolei na ITVX pojawią się wybrane tytuły z katalogu Disney+:
- The Bear – jeden z najlepiej ocenianych seriali ostatnich lat,
- Andor – obowiązkowa pozycja dla fanów Star Wars,
- Only Murders in the Building – lekka i zabawna opowieść z domieszką kryminału,
- The Kardashians i The Secret Lives of Mormon Wives – dla fanów reality TV,
- Familijne klasyki: Lilo i Stitch: The Series oraz Fineasz i Ferb.
To nie pierwszy raz, kiedy Disney i ITV współpracują. Renegade Nell (od Disney+) był już emitowany w wersji free-to-air. ITV Studios z kolei stoi za takimi tytułami dla Disney+, jak Rivals, Suspect: The Shooting of Jean Charles de Menezes czy reaktywowane Blind Date.
Obie strony mówią jednym głosem: ta współpraca ma sens. – Disney to świetny partner, a ich katalog jest naprawdę imponujący – przyznał Kevin Lygo z ITV. Z kolei Joe Earley z Disney+ podkreślił, że to szansa na przyciągnięcie nowych widzów i pokazanie, co mają najlepszego.
I faktycznie, wygląda na to, że wspólne granie może się opłacać bardziej niż niekończące się walki o użytkownika. A skoro przy tym widz dostaje więcej dobrych treści – to chyba układ idealny.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.







